Попаснянська міська рада

Шановні громадяни Попаснянського району!

Первомайська ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області інформує, відповідно до п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому дані державного земельного кадастру – це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (пп.14.1.42 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст.58 ПКУ (абз. перший п.286.5 ст.286 ПКУ).
Відповідно до ст.271 ПКУ базою оподаткування платою за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого р.XIII ПКУ, а у разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено, - площа земельних ділянок.

Ставки земельного податку та особливості їх встановлення визначені у ст. 272-280 ПКУ.
Згідно з п.288.1 ст.288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст.285 - 287 р.XIII ПКУ (п.288.7 ст.288 ПКУ).

Отже, контролюючі органи для визначення власникам земельних ділянок та землекористувачам розміру земельного податку та орендної плати використовують дані державного земельного кадастру та договорів оренди земельних ділянок щодо площі земельних ділянок, їх нормативної грошової оцінки з урахуванням коефіцієнтів індексації, а також ставки податку.

При цьому враховуються особливості обчислення та сплати плати за землю, встановлені ст. 286 та 287 ПКУ.

Так, у разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності (абз. другий п.286.5 ст.286 ПКУ).

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п.287.6 ст.287 ПКУ).

У зв`язку зі змінами внесеними пунктами 1-3 розділу І Закону України від 7 листопада 2017 року N 2176-VIII, набирають чинності з 1 січня 2018 року),
від 9 листопада 2017 року N 2198-VIII, ОВУ, 2017 р., N 97, ст. 2970, від 7 грудня 2017 року N 2245-VIII (зміни, внесені пунктом 13, підпунктом 2 пункту 31 та абзацами шістнадцятим - двадцять першим підпункту 1 пункту 56 розділу I Закону України від 7 грудня 2017 року N 2245-VIII, набирають чинності з 31 грудня 2017 року) та зі змінами у Податковому Кодексі України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VI Кодифіковано станом на 01.01.2018 р. 01.01.2018 р. (виділення за текстом, примітки та виноски – редакційні), згідно розділу ХХ перехідних положень та підрозділу 10 (інші перехідні положення) п. 38.7. не нараховується та не сплачується у період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій території та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб.

Не нараховується та не сплачується у період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб.

Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми плати за землю відповідно до статей 269 - 289 цього Кодексу за земельні ділянки, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення антитерористичної операції, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку. До зазначених сум надміру сплачених грошових зобов'язань не застосовуються строки давності, встановлені статтею 102 цього Кодексу, крім сум надміру сплачених податкових зобов'язань платників податків, які припиняють свою діяльність.

 

м. Попасна, вул. Менжинського, 2б, каб. 6

телефон для довідок: 3-37-72.

Важливо!
  • До уваги членів виконкому!
  • Вітаємо з Днем народження!

  • Оперативна інформація

    Оперативна інформація

    Єдина система місцевих петицій

    Електронні петиції

    Погода



    Лічильник