Попаснянська міська військова адміністрація

Поштова адреса для листування: 61003, м.Харків, майдан Конституції, 1, під'їзд 4

 

07.11.2012р.

Аналіз регуляторного впливу до

проекту рішення Попаснянської міської ради

«Про внесення змін до рішення міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 « Про місцеві податки і збори в м. Попасна»

Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України від 11.09.2003р. №1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04р. № 308, та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Попаснянської міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 « Про місцеві податки і збори в м. Попасна» , як регуляторного акту.

1. Опис проблеми,

яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення.

 

            Верховна Рада України 24.05.2012 року прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм», зміни до якого, зокрема вносять зміни до пункту 1 розділу XIX «Прикінцеві положення» щодо строку набрання чинності ст. 265, що регулює справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Згідно норм Податкового кодексу України міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Виходячи з вищевикладеного, з метою недопущення втрат бюджету, на виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, Попаснянська міська рада зобов’язана прийняти рішення про внесення змін до існуючого регуляторного акту - рішення Попаснянської міської ради від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 «Про місцеві податки і збори в м. Попасна», що регулює справляння місцевих податків та зборів.

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів тому, що встановлення місцевих податків і зборів та внесення змін до них можливе шляхом прийняття відповідного рішення Попаснянською міською радою.

Суб’єктами, на яких неврегульованість зазначеної проблеми справлятиме негативний вплив, є:

- платники податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки;

- ДПІ у Попаснянському районі, на яку покладені функції зі справляння місцевих податків і зборів;

- органи місцевого самоврядування, які повинні чітко дотримуватися принципу верховенства закону.

Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Попаснянської міської ради «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 «Про місцеві податки і збори в м.Попасна».

  

2. Цілі (мета) регулювання.

 

Метою прийняття рішення Попаснянської міської ради «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 «Про місцеві податки і збори в м.Попасна» є:

- безумовне виконання норм чинного законодавства.

 3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

 

У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей доцільно розглянути такі можливості:

- пропозиція відмови від введення в дію запропонованого акту;

- здійснення регулювання нормативним актом іншого органу;

- введення в дію запропонованого акту.

Відмова від введення в дію запропонованого регуляторного акту призведе до виникнення непорозумінь між платниками податків та органами державної податкової служби щодо порядку справляння місцевих податків і зборів в місті Попасна одночасно з цим не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства.

Здійснення регулювання нормативним актом іншого органу не є можливим у зв’язку з тим, що право самостійно встановлювати і визначати порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до чинного законодавства належить Попаснянській міській раді шляхом прийняття відповідного рішення.

Третя альтернатива введення в дію запропонованого акту є єдиним шляхом досягнення встановлених цілей.

Безумовність обраного виду правового регулювання ґрунтується на імперативності (загальнообов’язковості) рішень Попаснянської міської ради для виконання на території міста Попасна, що передбачено ст.144 Конституції України, ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.4 Податкового кодексу України.

 

4. Опис механізмів та заходів, що пропонується для вирішення проблеми.

 

Згідно Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Попаснянської міської ради.

Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків та зборів у місті Попасна пропонується шляхом прийняття рішення Попаснянської міської ради «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 «Про місцеві податки і збори в м.Попасна».

Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

Після прийняття зазначеного рішення акти законодавства Попаснянської міської ради з питань оподаткування відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення мети у разі прийняття рішення.

 

Можливість досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, у разі прийняття зазначеного рішення є цілком реальною та обґрунтованою у зв’язку з тим, що метою розробки проекту рішення є цілеспрямоване вирішення проблеми.

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов'язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.

Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органами місцевого самоврядування, органами державної податкової служби та платниками місцевих податків і зборів.

Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог даного регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:

- органи місцевого самоврядування дотримаються принципу верховенства закону;

- органи державної податкової служби та платники місцевих податків та зборів застосовуватимуть нормативні акти Попаснянської міської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися державною податковою інспекцією у Попаснянському районі систематично, у тому числі під час проведення перевірок.

Слід зазначити, що на дію даного акту можливий вплив зовнішніх чинників, таких, як прийняття змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері. У подальшому внесення змін до Положень, які регламентують механізм справляння місцевих податків і зборів, можливе у разі зміни діючого законодавства України або виникнення необхідності у нормативному врегулюванні певних правовідносин.

 

6. Очікувані результати прийняття рішення.

 

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб'єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акту. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси платників місцевих податків і зборів, відповідної державної податкової інспекції та органу місцевого самоврядування.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту, що виникнуть у різних груп суб'єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.

 

 

Таблиця вигод та витрат

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органів місцевого самоврядування

- акти законодавства Попаснянської міської ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами у місті Попасна відповідатимуть вимогам чинного законодавства;

- створення позитивного іміджу влади.

відсутні

Інтереси органів державної податкової служби

- застосовуватимуть у роботі акти законодавства Попаснянської міської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

відсутні

Інтереси платників податків і зборів

- забезпечення інтересів територіальної громади міста Попасна.

відсутні

 

7.Термін дії регуляторного акту.

 

Рішення Попаснянської міської ради «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 21.12.2011р. № 20/8 «Про внесення змін до рішення  міської ради шостого скликання від 14.07.2011р. № 13/1 «Про місцеві податки і збори в м.Попасна» є загальнообов’язковим до застосування на території міста Попасна та термін його дії необмежений.

Потреби визначити строк дії даного акту не існує через невизначеність строків, протягом яких будуть існувати правовідносини, що регулюються цим актом.

8. Визначення показників результативності рішення.

 

Показники результативності дії рішення Попаснянської міської ради не можуть бути виражені у числовій формі у зв’язку з тим, що метою розробки даного акту є виконання вимог чинного законодавства.

До показників результативності дії акту можна віднести:

- обсяг надходжень місцевих податків і зборів до бюджету міста Попасна.

Дія рішення поширюється на платників місцевих податків і зборів у місті Попасна, визначити кількість яких на даний час не вбачається можливим.

У відповідності до ч.5 ст.12 Закону України від 11.09.2003р. №1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що:

а) ознайомляться з зазначеним рішенням в приміщені Попаснянської міської ради;

б) ознайомляться з зазначеним рішенням і отримають інформацію щодо його основних положень в ДПІ у Попаснянському районі;

в) отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;

г) отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.

9. Заходи щодо відстеження результативності рішення.

Для відстежень буде застосовано аналіз даних бюджетної та податкової звітності.

Під час прийняття регуляторного акту, у встановлені чинним законодавством строки, виконавчим комітетом Попаснянської міської ради з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься базове відстеження результативності дії акту.

Не пізніше двох років після набрання чинності регуляторним актом, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження результативності дії акту.

Кожні три роки з моменту виконання заходів щодо проведення повторного відстеження результативності дії акту, при умові його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акту.

 

Заступник міського голови                                                                         О.А. Козаков

Важливо!
  • Надання одноразової грошової допомоги військовослужбовцям Збройних Сил України, підрозділів територіальної оборони, Державної прикордонної служби України
  • Просимо надавати інформацію про цивільних громадян Попаснянської територіальної громади поранених/загиблих внаслідок ворожих обстрілів для передачі Міжнародному Комітету Червоного Хреста.
  • До уваги внутрішньо-переміщених осіб Попаснянської міської територіальної громади
  • Як вберегтися від коронавірусу
  • Що робити при надзвичайній ситуації


  • Робоча група з розробки Стратегії Попаснянської ОТГ

    Реформа оплати праці

    Реформа оплати праці

    Оперативна інформація

    Оперативна інформація

    Єдина система місцевих петицій

    Електронні петиції