|
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті»
Підготовлений аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті» (далі Аналіз), розроблено відповідно до вимог Законів України "Про засади державно регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» від 11 березня 2004 року № 308.
Назва регуляторного акта: проект рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті».
Регуляторний орган: Попаснянська міська рада
Розробник проекту регуляторного акта: виконавчий комітет Попаснянської міської ради
Контактний телефон: 064-74-2-10-89 У процесі підготовки Аналізу було здійснено наступне:
Станом на сьогоднішній день, вартість перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом становить 3,00 грн. Зазначений тариф затверджений рішенням виконавчого комітету Попаснянської міської ради від 20.05.2015 року № 32 «Про погодження тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському транспорті». Наразі, в розрахунках собівартості транспортних послуг ціна палива встановлена на рівні 22,40 грн./1 л. У порівнянні із початком 2016 року, вартість дизельного палива зросла на 14,6 %, вартість щоденної заправки зросла на 14 %, автомобільних шин на 14 %, акумуляторів на 7 %, моторних олив на 26.5 % та трансмісійних олив – на 13,8%, а якщо брати до уваги те, що тариф не змінювався з травня 2015 року, зазначені показники будуть більшими в 1,5 рази. Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%. Враховуючи наведене, підприємство, яке здійснює перевезення пасажирів у м. Попасна, подали до Попаснянської міської ради розрахунки тарифів на перевезення пасажирів при ціні палива 22,40 грн./л з ПДВ. Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами вартість перевезення 1 пасажира по підприємству-перевізнику становить 5 грн. (для автобусів, які працюють у звичайному режимі руху). У проекті тарифів застосований рівень прибутку до 20 %. Крім цього, з 01.01.2017 року заробітня платня підвищилася в два рази - з 1600 грн. до 3200 грн., що є впливовим фактором на ціноутворення та безпосередньо на вартість проїзду в автобусі загального користування міського значення. Також, пп. 2 п. «а» ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення тарифів на транспортні послуги. На основі поданих розрахунків тарифу, підготовлено проект рішення Попаснянської міської ради “Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міскому пасажирському транспорті”, згідно з яким пропонується встановити тариф на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті на рівні 5 грн. з однієї людини за одну поїзду.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Наразі встановлена вартість тарифу на перевезення одного пасажиру є не об’єктивною у зв’язку з тим, що є велика залежність від курсу іноземної валюти (американського долару) до української гривні, яка щодня диктує підняття цін на товар, комунальні послуги та інші необхідні для життєзабезпечення речі. Також додається нестабільна економічна ситуації в країні у зв’язку з подіями на сходи України. Тому, тариф на перевезення одного пасажира у громадського пасажирському транспорт встановлений у 2015 році і, який є актуальним і дії сьогодні не відшкодовує та тих фактичних затрат, які несе підприємство для обслуговування транспортних засобів у своєму автопарку та не відображає актуальної собівартості послуги з перевезення пасажирів.
Прийняття нового тарифу на перевезення пасажирів у громадському пасажирському транспорті має привести до реалізації таких цілей, як:
м. Попасна;
1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей:
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання У зв’язку з тим, що місто знаходиться в зоні АТО, послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті надає лише 1 суб’єкт господарювання. Тому, під дію регулювання підпадає лише він. Залучити інших перевізників для здорової конкуренції неможливо, у зв’язку з тим, що вони відмовляються працювати на території міста, де можливі артилерійські обстріли та втрата транспортного засобу, яку буде дуже важко відшкодувати.
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми Механізмом для розв’язання вище зазначеної проблеми є прийняття проекту рішення «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті», яке буде полягати у сприянні відшкодування витрат на пмм, паливо та ремонт автотранспортних засобів. Цей механізм передбачає виконання наступних заходів:
м. Попасна;
Також, Попаснянська міська рада виносить на громадське обговорення питання щодо підвищення тарифу на проїзд у міському пасажирському транспорті. 6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги Органами місцевого самоврядування додаткові витрати не передбачаються. Витрати суб’єктами малого підприємництва на виконання вимог регулювання не передбачаються. 7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Строк дії запропонованого регуляторного акту не обмежений. Його дія може бути припинена, якщо буде прийнято новий регуляторний акт з цього питання. Під час проведення відстеження результативності регуляторного акту, результати будуть враховуватися та за потреби вноситимуться зміни до регуляторного акту. Термін набуття чинності регуляторним актом згідно діючого законодавства – після його офіційного оприлюднення. 8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта Згідно цілей запропонованих у пункті 2 цього аналізу, показниками, які будуть визначати результативність є:
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшості його положень, уповноваженим органом Попаснянської міської ради, а саме, відділом житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування та землеустрою виконавчого комітету Попаснянської міської ради. Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання ним чинності. Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня закінчення повторного відстеження. У процесі відстеження будуть застосовуватися статистичні та соціологічні дані. Вид даних (статистичні та опитування), за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності. Цільовими групами для проведення опитів та отримання статистичних даних будуть мешканці міста Попасна. Заступник міського голови Д.В. Хащенко
Розробник: Начальник відділу житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування та землеустрою виконавчого комітету Попаснянської міської ради М.О. Бондарева
|
Важливо!
Реформа оплати праці Оперативна інформація Єдина система місцевих петицій |