|
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) в нічний час»
Підготовлений аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення Попаснянської міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) в нічний час» (далі Аналіз), розроблено відповідно до вимог Законів України "Про засади державно регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» від 11 березня 2004 року № 308.
Назва регуляторного акта: проект рішення Попаснянської міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) в нічний час».
Регуляторний орган: Попаснянська міська рада
Розробник проекту регуляторного акта: юридичний відділ виконавчого комітету Попаснянської міської ради.
Контактний телефон: 064-74-2-08-55, 064-74-2-03-89 У процесі підготовки Аналізу було здійснено наступне:
Проблема, яку пропонується розв’язати з прийняттям цього рішення, полягає в обмеженні доступу мешканців міста, а особливо молоді, до вживання алкогольних напоїв та пива, недопущення реалізації цих напоїв у дрібнороздрібній мережі та заборони продажу в нічний час у стаціонарних підприємствах роздрібної торгівлі. Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законами України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про захист прав споживачів», Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Алкоголізм – це проблема, яка переслідує суспільство з найдавніших часів. Навіть у старовинних повістях розповідається про те, як "мед, пиво пили", в древніх писаннях завжди фігурує "вино", і ще в Древньому Римі влаштовувалися справжні масові алкогольні гулянки, які привели імперію до морального падіння і розпусти. З початком XX століття до буденного життя увійшли міцні алкогольні напої: віскі, горілка і тому подібне. Із зростанням населення, і поліпшенням якості життя алкоголь почав займати все більше місце в житті людей. Так, проблема алкоголізму присутня і у місті Попасна і на цей час залишається актуальною та набуває все більш небезпечних для суспільства форм та проявів. Щороку в Україні через алкоголізм та пияцтво помирають понад 40 тисяч осіб. За рівнем споживання алкоголю наша держава займає одне з перших місць у світі. Також за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна посідає перше місце у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді. Також в Україні налічується до 1 мільйона людей, які страждають від алкогольної залежності. Щороку кількість українців стає на 500 тисяч менше. 400 тисяч людей, вмираючих щорічно в Україні, загинули внаслідок нездорового способу життя, і надмірного споживання алкоголю. Згідно з дослідженнями Всесвітньої організації здоров'я, 20% українців вживають алкоголь в кількості, що набагато перевищує норму. Нормою вважається до 2 літрів спирту на рік. І що більш страшно, це підлітки, які вже з 13 років починають пробувати та привчатися до алкогольних напоїв. А самий «пиючий вік» в Україні це 18-28 років. Молода нація нашої країни, опора. Наше майбутнє. Відповідно до Загальноєвропейского опитуванням молоді про вживання алкоголю і наркотичних речовин, близько 87% школярів в Україні хоч би раз куштували алкоголь. А більше 26% вживають алкоголь кілька разів на місяць. Всесвітня організація здоров'я називає ще сумнішу статистику: 57% дітей у віці до 13 років вживають алкоголь, 40%% молодих людей у віці від 14 до 18 років систематично п'ють, і їм вже потрібна реабілітація і спеціалізоване лікування алкоголізму або лікування наркоманії. Головна причина такої сумної тенденції полягає в тому, що в Україні склалася певна стала культура вживання алкоголю, яка передається з покоління в покоління. Ця культура настільки щільно укорінилася в житті людей, що вживання алкоголю вільно транслюється в засобах масової інформації. Природно, це впливає на підсвідомому рівні, і таким чином стає нормою життя. Так і до виконавчого комітету Попаснянської міської ради періодично надходять дзвінки щодо вживання спиртних напоїв молоддю, яка потім в стані алкогольного сп’яніння порушує громадський порядок. На даний час на території міста у стаціонарних закладах роздрібної торгівлі реалізуються алкогольні, слабоалкогольні напої, пиво. Станом на 01.06.2018 на території Попаснянської міської ради всього обліковується 40 об’єктів, де здійснюється продаж алкогольних напоїв, пива, в тому числі у 10 закладах ресторанного господарства здійснюється продаж алкогольних напоїв, пива. Питома вага закладів ресторанного господарства, в яких здійснюється реалізація алкогольних напоїв, пива складає 25% від усіх стаціонарних об’єктів в місті, які здійснюють продаж алкогольних напоїв, пива. Як показує аналіз режимів роботи закладів торгівлі, де здійснюється продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива, майже всі заклади працюють за погодженим режимом роботи до 22-00 години та до 24-00 години (кафе). Із 10 закладів ресторанного господарства всі 10 закладів здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива. Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» № 2376-VIII від 22.03.2018 р. (далі – ЗУ № 2376-VIII від 22.03.2018р.) з метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед населення (в т.ч. підлітків, молоді) алкогольних напоїв і впорядкування часу продажу в місті цих товарів, необхідно нормативно врегулювати дане питання. На даний час на підставі прийнятого ЗУ № 2376-VIII від 22.03.2018р., доповнено Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме, доповнено пунктом 441 ст.26, який говорить про наступне: - виключно до компетенції органів місцевого самоврядування належить встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Також внесено зміни до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обороту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів", а саме, ст. 15-3, п.11 доповнено абз.8, який регламентує, що сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби. У даній ситуації виникає необхідність прийняття регуляторного акта, який виконуватиме норми ЗУ № 2376-VIII від 22.03.2018р. та сприятиме обмеженню розповсюдження алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді, зменшенню кількості злочинів, що скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння, захисту населення від шкідливого впливу шуму та забезпечить громадський спокій та порядок. Дане рішення покликане активізувати громаду міста на допомогу виявлення випадків порушень та спонукати приватний бізнес з розумінням і усвідомленням ставитись до виконання нового документу. За своїми ознаками цей проект рішення міської ради належить до регуляторних актів, оскільки регулює адміністративні та господарські відносини між суб’єктами господарювання, територіальною громадою міста Попасна та міською радою. З метою дотримання принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності проект рішення міської ради розроблено юридичним відділом виконавчого комітету Попаснянської міської ради для проведення процедури оприлюднення та обговорення.
Прийняття та затвердження проекту рішення Попаснянської міської ради «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) в нічний час» переслідує наступні цілі державного регулювання:
1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей:
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення Попаснянською міською радою «Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) в нічний час», яким запропоновано один із шляхів усунення порушень громадського порядку у нічний час, зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зменшення зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді у вигляді обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час. Запропонований регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки. Реалізація цього регуляторного акта забезпечить сприяння формуванню суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров’я молодого покоління. Реалізація пропонованого регулювання буде здійснюватись шляхом впровадження наступних заходів: - Оприлюднення проекту даного регуляторного акта з метою врахування громадської думки, отримання зауважень та пропозицій від суб’єктів господарювання з подальшим відкритим обговорення. - Направлення цього проекту рішення міської ради, на розгляд Державної регуляторної служби України з метою отримання зауважень та пропозицій. З метою забезпеченні інформованості громади та суб’єктів господарювання про прийняте рішення Попаснянською міською радою, воно буде оприлюднене на офіційному веб-сайті Попаснянської міської ради та в міськрайонній газеті «Попаснянський вісник». 6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Органами місцевого самоврядування додаткові витрати не передбачаються. Витрати суб’єктами малого підприємництва на виконання вимог регулювання не передбачаються. Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) здійснено частково. 1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання. Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.03.2018 р. по 23.04.2018 р.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі): кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 30 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 20 (одиниць) та мікропідприємництва 10 (одиниць); питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта). 3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання Витрати суб’єктами малого підприємництва на виконання вимог регулювання не передбачаються. 4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання Витрати суб’єктами малого підприємництва на виконання вимог регулювання не передбачаються. Ефективне досягнення мети проекту можливе за умови співпраці органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів щодо контролю за реалізацією зазначених підакцизних товарів, враховуючи обмеження і заборони, а також за умови додержання суб’єктами господарювання вимог цього рішення Могилів-Подільської міської ради. 7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, але залежить від прийняття відповідного нормативно-правового акта на загальнодержавному рівні або внесення змін до чинного законодавства, що може забезпечити єдиний підхід з врегулювання зазначеної проблеми на всій території України. Також дія зазначеного регуляторного акта може бути припинена, якщо буде прийнято новий регуляторний акт з цього питання. Під час проведення відстеження результативності регуляторного акту, результати будуть враховуватися та за потреби вноситимуться зміни до регуляторного акту. 8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта Згідно цілей запропонованих у пункті 2 цього аналізу, показниками, які будуть визначати результативність є:
9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Згідно діючого законодавства, а саме, ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики» щодо цього акту буде здійснене базове, повторне та періодичне відстеження у відповідності до встановлених строків вище зазначеним Законом. Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 6 місяців з дня вступу даного регуляторного акта в силу уповноваженим органом Попаснянської міської ради, а саме. відділом житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування та землеустрою. Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 1 рік після набрання ним чинності. Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня закінчення повторного відстеження. У процесі відстеження будуть застосовуватися статистичні та соціологічні методи (опитування населення міста з метою вивчення громадської думки з питань запровадження часових обмежень роздрібного продажу пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових у нічний час), за допомогою яких буде здійснюватися вілстеження результативності. Цільовими групами для проведення опитів та отримання статистичних даних будуть мешканці міста Попасна.
Заступник міського голови Д.В. Хащенко
Розробник:
Начальник юридичного відділу Виконавчого комітету Попаснянської міської ради В.П. Коваленко
|
Важливо!
Реформа оплати праці Оперативна інформація Єдина система місцевих петицій |