|
Аналіз впливу регуляторного акта: проект рішення Попаснянської міської ради Про несення змін до рішення Попаснянської міської ради від 24.12.2015 № 71/9 «Про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Попасна»
Комунальна власність - одна із складових економічної основи місцевого самоврядування взагалі. Органи місцевого самоврядування від імені територіальних громад здійснюють надане Конституцією України право виконувати всі майнові операції, не заборонені чинним законодавством, тобто передавати майно в користування, здавати його в оренду, заставляти, продавати, купувати, тощо. Важливою складовою ефективного управління комунальною власністю є оперативність надання комунального майна в оренду, прозорість процедур, встановлення чітких “правил гри”. Орендарі комунального майна територіальної громади забезпечують надходження до місцевого бюджету і тому органи місцевого самоврядування зацікавлені в удосконаленні, спрощенні, максимальній прозорості процедур надання об’єктів комунального майна в оренду, так і припинення договорів оренди та повернення майна з користування, оскільки від цього залежить оперативність надання майна в оренду, отже – і скоріше надходження коштів до бюджету міста. Необхідність внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2015 № 71/9 «Про оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Попасна» (далі – Положення) викликано:
Відтак, проблему неможливо розв’язати за допомогою ринкових механізмів, або чинного регуляторного акту. Суб’єкти на яких справляє негативний вплив відсутність даного регуляторного акта - орендодавці (балансоутримувачі) комунального нерухомого майна та територіальна громада в особі міської ради.
Проблема є актуальною, оскільки в зв’язку з проведенням на території міста Попасна антитерористичної операції, багато орендарів, які не вносять орендну плату протягом тривалого часу, що призводить до збитків орендодавців та значних втрат бюджету. В свою чергу, відповідно до приписів статті 782 Цивільного кодексу України, «Наймодавець має право відмовитися від договору найму і вимагати повернення речі, якщо наймач не вносить плату за користування річчю протягом трьох місяців підряд. У разі відмови наймодавця від договору найму договір є розірваним з моменту одержання наймачем повідомлення наймодавця про відмову від договору». Згідно ч. 3 та ч. 4 ст. 291 Господарського кодексу України, договір оренди може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний з підстав, передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку, встановленому статтею 188 Господарського кодексу України. Правові наслідки припинення договору оренди визначаються відповідно до умов регулювання договору найму Цивільним кодексом України. Таким чином, запропонованим регуляторним актом, пропонується внесення змін до чинного Положення про оренду майна, з включенням додаткової підстави для припинення договору оренди та механізм його реалізації. Прийняття вказаного рішення повинно привести до реалізації наступник цілей:
3. Визначення альтернатив. Перша альтернатива – збереження існуючого Положення про оренду майна комунальної власності територіальної громади м. Попасна, - є неприйнятною, через його недосконалість. Друга альтернатива – прийняття цього рішення та внесення змін до Положення про оренду комунального майна територіальної громади м. Попасна – є адекватною ситуації, що склалася, спрямована на вирішення проблеми та досягнення поставлених цілей. 4. Механізм і заходи для досягнення цілей. Досягнення поставлених цілей планується шляхом реалізації наступних механізмів і заходів:
5. Досягнення цілей. Досягнення цілей, поставлених перед регулюючим впливом запропонованого проекту рішення, пов’язане з його прийняттям. Його впровадження дозволить:
6. Очікувані результати. Аналіз вигод та витрат. Сфера інтересів міської влади:
Сфера інтересів СПД:
Витрати від реалізації цього регуляторного акту: відсутні, як з боку міської ради, так і з боку СПД. 7. Строк дії. Строк дії регуляторного акту - безстроковий. Він може бути обмежений внесенням змін до чинного законодавства України. 8. Показники результативності. Кількісний показник:
Якісний показник:
9. Відстеження результативності. Відстеження результативності буде здійснюватися за наступними показниками: - відстеження динаміки зростання надходжень за надане в оренду нерухоме майно, що належить до комунальної власності; - опитування орендарів про неузгодженість прийнятого регуляторного акта існуючим умовам надання в оренду комунального нерухомого майна; - відстеження змін в чинному законодавстві; - відстеження кількості площі переданої в оренду. Базове відстеження результативності вказаного регуляторного акта буде здійснюватись до початку набуття його чинності під час надходження пропозицій і зауважень та їх аналізу. Повторне відстеження планується здійснити через рік, після набуття чинності регуляторного акта, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін. Періодичне відстеження планується здійснювати один раз на три роки з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства з питань оренди комунального майна. Відповідальний за відстеження результативності регуляторного акту – відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування та землеустрою виконавчого комітету Попаснянської міської ради.
Начальник відділу ЖКГ, архітектури, містобудування та землеустрою виконкому міської ради М.О.Бондарева |
Важливо!
Реформа оплати праці Оперативна інформація Єдина система місцевих петицій |