Попаснянська міська військова адміністрація

Поштова адреса для листування: 61003, м.Харків, майдан Конституції, 1, під'їзд 4

Пояснювальна записка
до проекту рішення виконавчого комітету

 Попаснянської  міської ради

«Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна» 

1.Обґрунтування необхідності прийняття рішення.
Проект рішення розроблено з метою:
• впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива ( крім безалкогольного) серед населення.
• запобігання зростанню алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді.
• здійснення якісного та своєчасного контролю за реалізацією алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива та запобігання порушенням законодавства у відповідній сфері цивільно-правових відносин.
 
2.Стан нормативно-правової бази.
Проект рішення розроблено відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв ”, Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ”, постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “По затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями ”, постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.06 №833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення ”.

3.Загальна характеристика і основні положення проекту рішення.
Основними положеннями проекту рішення є: заборона реалізації алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та  пива ( крім безалкогольного) на території міста Попасна у малих архітектурних форма та  у стаціонарних об’єктах торгівлі, крім закладів ресторанного господарства, у період з 23.00 години до 7.00 години кожного дня, враховуючи вихідні дні та свята;

4.Фінансово-економічне обґрунтування прийняття рішення.
Прийняття та реалізація рішення виконавчого комітету Попаснянської  міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна»не потребує витрат з бюджету міста Попасна.

6.Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення.
Прийняття та реалізація рішення виконавчого комітету Попаснянської  міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна» забезпечить впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та  пива( крім безалкогольного) серед населення, зменшить зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді. дозволить здійснювати якісний та своєчасний контроль за реалізацією алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та  пива( крім безалкогольного) та запобігатиме порушенням законодавства у відповідній сфері цивільно-правових відносин.

           
Заступник міського голови                                                   О.А.Козаков

 

Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення виконавчого комітету Попаснянської  міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна» 

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

 На сьогоднішній день у місті Попасна алкогольні та слабоалкогольні напої можна придбати на “кожному кроці” у будь-яку годину доби. Така ситуація викликана тим, що алкогольні та слабоалкогольні напої продаються цілодобово через розгалужену мережу малих архітектурних форм   (далі – МАФи).
 Такі МАФи здебільшого розташовані у місцях постійного скупчення людей, а особливо молоді. Також значна кількість МАФів розташована біля шкільних навчальних закладів,  а також біля кожної зупинки громадського транспорту.
 У зв’язку з цим спостерігається збільшення чисельності людей, а особливо молоді, які постійно вживають алкогольні  та  слабоалкогольні напої та пиво (крім безалкогольного), що у свою чергу поступово призводить до звикання, а потім до залежності.
 Беручи до уваги таку тенденцію, стає зрозумілим поступове зростання кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння (особливо у нічний період часу).
   Також суттєвою  проблемою є постійне скупчення людей біля МАФів та стаціонарних об’єктів торгівлі (так званих нічних магазинів) у нічний період часу, що спричиняє значне порушення тиші та призводить до численних скарг мешканців міста.

2.Визначення цілей регулювання

  Прийняття регуляторного акта сприятиме припиненню розповсюдження алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді. Також передбачається зменшення кількості злочинів, що були скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння.


3.Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

 Нині, у зазначеній сфері цивільно-правових відносин діють: Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв”, Закон України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “Про затвердження  Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями”, постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.06 №833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення” . Однак, регуляторного акту, який діє на території міста Попасна та метою якого є врегулювання обігу алкогольних  та слабоалкогольних напоїв у нічний час, досі немає.

4.Визначення очікуваних результатів прийняття акта

  Прийняття регуляторного акта сприятиме припиненню зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді.
   Також прийняття регуляторного акта сприятиме зменшенню кількості злочинів, що скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння та забезпечить громадський спокій у нічний час у цілому.

5.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта матиме необмежений термін дії.

6.Визначення показників результативності акта

Прийняття регуляторного акта дасть можливість:
•Встановити заборону на продаж алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та  пива  (крім безалкогольного)  на території міста Попасна у малих архітектурних формах,у стаціонарних об’єктах торгівлі, крім закладів ресторанного господарства, у період з 23.00 години до 7.00 години кожного дня, враховуючи вихідні дні та свята.

7.Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

Строк проведення результативності акта:
Базове – до набрання актом чинності;
Повторне – через рік після набрання чинності актом;
Періодичні – раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності акта.
Відстеження результативності дії акта здійснюватиметься за результатами врахування зауважень та пропозицій, виконання норм запропонованого проекту рішення.

 

 

Заступник міського голови                                                  О.А.Козаков

Подання

 

розробнику проекту рішення

виконавчого комітету Попаснянської  міської ради

«Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна»

Козакову О.А.

 

В зв’язку з набранням чинності 12.03.2011 р. Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі – Закон) змінилося визначення терміну «мала архітектурна форма». Так, відповідно до ст. 28 Закону, мала архітектурна форма – це невелика споруда декоративного, допоміжного чи іншого призначення, що використовується для покращення естетичного вигляду громадських місць і міських об’єктів, організації простору та доповнює композицію будинків, будівель, їх комплексів. До малих архітектурних форм належать:

1) альтанки, павільйони, навіси;

2) паркові арки (аркади) і колони (колонади);

3) вуличні вази, вазони і амфори;

 4) декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади;

5) монументальна, декоративна та ігрова скульптура;

6) вуличні меблі (лавки, лави, столи);

7) садово-паркове освітлення, ліхтарі;

8) сходи, балюстради;

9) паркові містки;

10) обладнання дитячих ігрових майданчиків;

11) павільйони зупинок громадського транспорту;

12) огорожі, ворота, ґрати;

13) меморіальні споруди (надгробки, стели, обеліски тощо);

14) рекламні та інформаційні стенди, дошки, вивіски;

15) інші об'єкти, визначені законодавством.

Частиною 2 ст. 28 визначений термін «Тимчасова     споруда      торговельного,      побутового, соціально-культурного чи   іншого   призначення   для   здійснення підприємницької   діяльності»   -  це одноповерхова    споруда,    що виготовляється  з  полегшених  конструкцій  з урахуванням основних вимог до  споруд,  визначених  технічним  регламентом  будівельних виробів,  будівель  і  споруд,  і  встановлюється  тимчасово,  без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення  підприємницької  діяльності може  мати  закрите  приміщення  для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних  метрів  по  зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

            В запропонованому Вами проекті рішення вживається термін «мала архітектурна форма».

            На підставі вищевикладеного, пропоную привести проект рішення у відповідність до діючого законодавства шляхом внесення змін до проекту рішення, замінивши в ньому термін «мала архітектурна форма» терміном «Тимчасова     споруда      торговельного,      побутового, соціально-культурного чи   іншого   призначення   для   здійснення підприємницької   діяльності».

           

 

 

            Спеціаліст-юрист                                                                                       В.П.Коваленко

Важливо!
  • Надання одноразової грошової допомоги військовослужбовцям Збройних Сил України, підрозділів територіальної оборони, Державної прикордонної служби України
  • Просимо надавати інформацію про цивільних громадян Попаснянської територіальної громади поранених/загиблих внаслідок ворожих обстрілів для передачі Міжнародному Комітету Червоного Хреста.
  • До уваги внутрішньо-переміщених осіб Попаснянської міської територіальної громади
  • Як вберегтися від коронавірусу
  • Що робити при надзвичайній ситуації


  • Робоча група з розробки Стратегії Попаснянської ОТГ

    Реформа оплати праці

    Реформа оплати праці

    Оперативна інформація

    Оперативна інформація

    Єдина система місцевих петицій

    Електронні петиції