|
Під головуванням міського голови Ю.І. Онищенка проведена робоча нарада з директором ПП «Первомайський житлсервіс «Евентус» Петренко Л.М. з питання укладання договорів зі споживачами на послугу з вивезення побутових відходів в мікрорайонах «ВРЗ» та «Черемушки» та недопущення некоректної поведінки працівниками під час спілкування зі споживачами. За результатами розгляду питань та звернень громадян, які надходили до виконкому міської ради з питання правомірності у відмові виконавця послуг - ПП «Первомайський житлсервіс «Евентус» в укладанні договору без копії паспорта та документа про право власності на житло, повідомляємо. Законом України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах і споживач зобов'язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом. Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до затверджених типових або примірних договорів. Отже, у розробленому виконавцем послуги договорі необхідно зазначення виключно передбачених ним відомостей про споживача. Зважаючи на те, що договори про надання послуг мають укладатись з власником або орендарем помешкань, виконавець має перевірити документи, що підтверджують право власності чи право оренди (користування) при укладенні договору. Таким чином, прохання пред’явити документи з метою підготовки згаданого договору є цілком законною вимогою. Водночас законодавством не передбачено права чи обов’язку надавачів житлово-комунальних послуг вимагати і зберігати копії зазначених документів. Отже, обов’язок споживачів надавати копії необхідних для укладання договору на отримання житлово-комунальних послуг відсутній. Тому, ненадання заявниками копій документів або ненадання дозволу на виготовлення таких копій не може бути підставою для відмови в укладанні таких договорів. Таким чином, при зверненні споживача до виконавця послуги, останній правомірно має право перевірити відповідні документи, але вимагати надання копій таких документів від споживача є неправомірним. З питання причин збільшення вартості послуги з вивезення побутових відходів для юридичних осіб, зокрема магазинів, повідомляємо наступне. У жовтні 2018 року були затверджені на п'ять років Норми надання послуг з вивезення побутових відходів, які розроблені на підставі фактичних вимірювань Державним Підприємством «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства». Норми у кожному населеному пункті повинні переглядатись кожні п'ять років, тому що вони лягають в основу при розрахунку тарифу на вивезення побутових відходів. Норми, які діяли до жовтня 2018 року (мінімально допустимі законодавством, а не розраховані на підставі фактичних вимірювань) були у м. Попасна затверджені у 2007 році та на сьогоднішній день не відповідають фактичним обсягам, морфології відходів. На підставі затверджених Норм надання послуг з вивезення побутових відходів виконавцями послуг у відповідності до постанов Кабінету Міністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» були розроблені нові економічно обґрунтовані тарифи, які діють з 08.01.2019 року. Акцентуємо Вашу увагу! Поводження з побутовими відходами, як для юридичних так і для фізичних (населення) осіб, здійснюється у відповідності до Законів України «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги» та інших нормативно-правових актів. На виконання діючого законодавства України, юридичні особи, власники, користувачі, в тому числі орендарі житлових будинків, земельних ділянок, власники (орендарі) квартир у багатоквартирному житловому фонді повинні мати договори з юридичними особами, які в установленому порядку визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів, та здійснюють оплату цих послуг. Відсутність укладеного договору на вивезення побутових відходів є також порушенням Правил благоустрою території м. Попасна. Крім того, завертаємо Вашу увагу на те, що відсутність укладеного договору не є підставою для несплати за надані послуги з вивезення відходів у відповідності до Закону України «Про житлово-комунальні послуги». У разі відсутності договору на вивезення побутових відходів, громадяни будуть притягнуті до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП у вигляді штрафу від 340 грн. до 850 грн. на фізичних осіб; на посадових осіб, громадян - суб’єктів підприємницької діяльності - від 850 до 1700 грн. Щодо нарахування коштів за надання послуги по приміщенням, в яких не зареєстровано жодної особи зазначаємо, що згідно ст. 151 Житлового кодексу України та ст. 322 Цивільного кодексу України громадяни, які мають у приватній власності жилий будинок (квартиру), зобов'язані забезпечувати його схоронність, утримувати в порядку приміщення та прибудинкову територію. Плата за комунальні послуги нараховується за затвердженими в установленому порядку тарифами. Приймаючи до уваги викладені законодавчі норми, нарахування власнику приміщення за послуги з вивезення твердих побутових відходів за умови відсутності зареєстрованих в приміщенні осіб проводиться із розрахунку на 1 (одну) особу. Вказана практика багаторічно застосовується в Львові, Луцьку, Києві та багатьох інших містах України, в яких послугу з вивезення побутових відходів виведено з тарифу на утримання будинків.
Відділ ЖКГ, архітектури, містобудування та землеустрою виконкому міської ради |
Важливо!
Реформа оплати праці Оперативна інформація Єдина система місцевих петицій |