Попаснянська міська рада

Пояснювальна записка
до проекту рішення виконавчого комітету

Попаснянської міської ради

«Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна»

1.Обґрунтування необхідності прийняття рішення.
Проект рішення розроблено з метою:
• впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива ( крім безалкогольного) серед населення.
• запобігання зростанню алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді.
• здійснення якісного та своєчасного контролю за реалізацією алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива та запобігання порушенням законодавства у відповідній сфері цивільно-правових відносин.
 
2.Стан нормативно-правової бази.
Проект рішення розроблено відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв ”, Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями ”, постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.06 №833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення ”.

3.Загальна характеристика і основні положення проекту рішення.
Основними положеннями проекту рішення є: заборона реалізації алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива ( крім безалкогольного) на території міста Попасна у тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та у стаціонарних об’єктах торгівлі, крім закладів ресторанного господарства, у період з 23.00 години до 7.00 години кожного дня, враховуючи вихідні дні та свята;

4.Фінансово-економічне обґрунтування прийняття рішення.
Прийняття та реалізація рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна» не потребує витрат з бюджету міста Попасна.

6.Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення.
Прийняття та реалізація рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) на території м.Попасна» забезпечить впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) серед населення, зменшить зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді. дозволить здійснювати якісний та своєчасний контроль за реалізацією алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) та запобігатиме порушенням законодавства у відповідній сфері цивільно-правових відносин.

 


Заступник міського голови М.М.Табачинський


 

Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради

«Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом ( крім безалкогольного) на території м.Попасна»

Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

На сьогоднішній день у місті Попасна алкогольні та слабоалкогольні напої можна придбати на “кожному кроці” у будь-яку годину доби. Така ситуація викликана тим, що алкогольні та слабоалкогольні напої продаються цілодобово через розгалужену мережу тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності  (далі – торгові точки).
Такі торгові точки здебільшого розташовані у місцях постійного скупчення людей, а особливо молоді. Також значна кількість торгових точок розташована біля шкільних навчальних закладів, а також біля кожної зупинки громадського транспорту.
У зв’язку з цим спостерігається збільшення чисельності людей, а особливо молоді, які постійно вживають алкогольні та слабоалкогольні напої та пиво (крім безалкогольного), що у свою чергу поступово призводить до звикання, а потім до залежності.
Беручи до уваги таку тенденцію, стає зрозумілим поступове зростання кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння (особливо у нічний період часу).
Також суттєвою  проблемою є постійне скупчення людей біля торгових точок та стаціонарних об’єктів торгівлі (так званих нічних магазинів) у нічний період часу, що спричиняє значне порушення тиші та призводить до численних скарг мешканців міста.

Даний проект рішення носить ознаки регуляторності, оскільки, відповідно до статті 1 розділу І Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», встановлює норми права і застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб.

Даний проект рішення стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж алкогольних напоїв на території міста Попасна у нічний час або мають бажання здійснювати продаж, а також громадяни, які користуються послугами нічних підприємств торгівлі та ресторанного господарства, що здійснюють продаж алкогольних напоїв. Термін дії рішення встановлюється безстроковий.

Цілі державного регулювання

З прийняттям даного регуляторного акта передбачається вирішити проблему щодо упорядкування продажу пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв, ліквідації скарг на порушення тиші в нічний час та зниження рівня злочинності в нічний час доби на території міста Попасна.

Альтернативи вирішення проблеми

Альтернатива 1. Відмовитись від встановлення обмежень у часі щодо продажу алкогольних напоїв. Погоджувати режим роботи об’єктів у нічний час відповідно до Про затвердження Положення про порядок погодження режиму роботи об’єктів торгівлі, ресторанного господарства, побутового обслуговування та іншого призначення на території м. Попасна, затвердженого рішенням виконавчого комітету Попаснянської міської ради від 20 червня 2013 року № 63. При цьому не буде вирішена проблема, щодо упорядкування продажу алкогольних напоїв, ліквідації скарг на порушення тиші в нічний час та зниження рівня злочинності в нічний час доби на території міста Попасна.

Альтернатива 2. Провести перевірки об’єктів, яким погоджено режим роботи у нічний час, щодо дотримання встановлених рівнів шуму.

За умови виявлення порушень, що буде засвідчено протоколами працівників міліції про порушення Правил додержання тиші у нічний час, прийняти рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради про скасування встановленого режиму роботи у нічний час по кожному з об’єктів. Проведення цієї роботи дасть можливість зменшити кількість об’єктів торгівлі та ресторанного господарства, які працюють у нічний час, що сприятиме зменшенню скарг на порушення тиші та зниженню рівня злочинності на території міста Попасна у нічний час доби.

Альтернатива 3.Упорядкувати продаж пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв на території міста Попасна у нічний час доби шляхом прийняття виконавчим комітетом Попаснянської міської ради рішення «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) на території м.Попасна».

На думку розробника проекту регуляторного акта - виконавчого комітету міської ради, найбільш прийнятною є альтернатива 3, при якій:

- буде зменшена кількість об’єктів торгівлі, які здійснюють продаж пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час;

- зросте рівень відповідальності власників закладів ресторанного господарства та супермаркетів, що працюють у нічний час, за дотриманням на об’єктах встановлених рівнів шуму для нічних годин доби та виконанням вимог Правил продажу пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв;

- знизиться кількість звернень громадян на порушення тиші у нічні години доби;

- покращиться криміногенна обстановка на території міста Попасна у нічні години доби за рахунок тісної співпраці виконавчих органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та органів міліції по вирішенню проблеми щодо упорядкування торгівлі пивом, алкогольними та слабоалкогольними напоями.

Можна припустити, що прийняття даного регуляторного акта призведе до зростання випадків продажу горілки домашнього виробництва або продажу алкогольних напоїв таксистами у нічний час, що потребуватиме додаткових зусиль працівників міліції по недопущенню подібних проявів.

Неприйняття зазначеного проекту регуляторного акта призведе до:

-​ зростання кількості випадків порушення молоддю в стадії алкогольного сп’яніння громадського порядку у нічні години доби;

-​ зростання невдоволеності громадян міста щодо порушення тиші у нічні години доби, що заважає здоровому відпочинку.

Механізм розв’язання проблеми

Затвердити виконавчим комітетом Попаснянської міської ради рішення «Про заборону роздрібної торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) на території м.Попасна».

Можливості досягнення визначених цілей

Досягнення вищезазначених цілей можливе за умови прийняття виконавчим комітетом Попаснянської міської ради регуляторного акта та об’єднання зусиль органу місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та органів міліції по вирішенню проблеми щодо упорядкування торгівлі пивом, алкогольними та слабоалкогольними напоями.

Очікувані результати прийняття акта:

для населення:

- забезпечення спокою та здорового відпочинку у нічні часи доби;

- покращання криміногенної обстановки, зменшення випадків нападу на громадян у нічний час особами, які перебувають у стадії алкогольного сп’яніння;

- недопущення випадків продажу неповнолітнім особам пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час.

для органу місцевого самоврядування:

- упорядкування продажу пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв на території міста Попасна у нічний час доби для суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв:

- зменшення кількості звернень громадян щодо недотримання на об’єктах у нічний час встановлених рівнів шуму;

- зменшення випадків псування майна власників об’єктів торгівлі та ресторанного господарства громадянами, які перебувають у стадії сп’яніння, у нічний час;

- зменшення кількості випадків порушення працівниками об’єктів торгівлі та ресторанного господарства вимог Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Термін дії акта

Термін дії запропонованого проекту регуляторного акта встановлюється довгостроковий.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.

Показники результативності акта:

-​ кількість звернень громадян на порушення на об’єктах торгівлі та ресторанного господарства встановлених рівнів шуму для нічного часу доби;

-​ кількість випадків порушення працівниками об’єктів торгівлі та ресторанного господарства вимог Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями;

-​ кількість випадків псування майна власників об’єктів торгівлі та ресторанного господарства громадянами, які перебувають у стадії сп’яніння, у нічний час.

Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

Строк проведення результативності акта:
Базове – до набрання актом чинності;
Повторне – через рік після набрання чинності актом;
Періодичні – раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності акта.
Відстеження результативності дії акта здійснюватиметься за результатами врахування зауважень та пропозицій, виконання норм запропонованого проекту рішення.

Заступник міського голови М.М.Табачинський

Важливо!
  • Запрошуємо до участі у фестивалі "Paslawsky' FEST"
  • Що робити при надзвичайній ситуації

  • Оперативна інформація

    Оперативна інформація

    Єдина система місцевих петицій

    Електронні петиції

    Погода



    Лічильник